Framgångar för IBS i Italien

Framgångar för IBS i Italien IBS nyetablerade dotterbolag i Italien har på kort tid vunnit sex viktiga upphandlingar med affärssystemet ASW för distribuerande företag. Systemen avser distribution och varuförsörjning, e-business samt beslutsstöd och analys. Det samlade ordervärdet överstiger 20 miljoner kronor. - Den italienska marknaden är en av Europas största. Dess företagsstruktur ligger väl inom IBS målgrupp och vi har mött ett starkt intresse för våra lösningar inom distribution och e-business. IBS dotterbolag startades i Milano under september 1999. Nu när vi arbetar med ett eget bolag får vi allt bättre genomslag på marknaden, säger Anders Hedbring, Vice President, International Operations, IBS. De sex företag IBS Italien har tecknat avtal med är: General Cosmetics Corporation - grossist för kroppsvårdsprodukter, Mogar Music - grossist för musikindustrin, Fogliani - grossistföretag inom elektronik, Meccanica Finnord - distributör av reservdelar till fordonsindustrin, Bahco - verktygsdistributör samt Unifarma - läkemedelsgrossist. För mer information kontakta: Staffan Ahlberg, VD, Anders Hedbring, Vice IBS AB President Int'l Operations Tel. +46 (0)8 Tel: +46 (0)8 6272444, 6272420, +46 (0)70 +46 (0)70 6272444 6272420 email: email: staffan.ahlberg@ibs.se anders.hedbring@ibs.se IBS AB med huvudkontor i Stockholm är noterat på Stockholmsbörsen. Koncernen är en världsledande leverantör av Internet-anpassade programvaror och tjänster för handel och varuförsörjning för stora och medelstora företag. IBS har ca 2 300 medarbetare och ca 5 000 kunder i mer än 40 länder. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/13/20010213BIT01030/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/13/20010213BIT01030/bit0001.pdf