IBS annonserar ny release av IBS Integrator

Report this content

Stockholm, 9 november, 2010 – International Business Systems (STO:IBS B) ledande leverantör av affärssystem för distribuerande företag, annonserar idag en ny release av integrationsverktyget IBS Integrator.

IBS Integrator är ett kraftfullt verktyg för att hantera integration, data, replikering och synkronisering. Det gör det möjligt för företag att kommunicera med sina partners och kunder oavsett vilken hårdvara, programvara, operativsystem, databas eller infrastruktur som används.

“Det verkliga värdet som IBS Integrator ger till våra kunder är att den gör det möjligt för alla delar i ett företags ekosystem att samarbeta mer effektivt. Det leder till snabbare och mer effektivare processer, som i sin tur bidrar till minskade kostnader och slutligen en mer framgångsrik affärsstrategi” säger Mats Odmark, IBS Vice President of Product Development.

De viktigaste nyheterna i IBS Integrator 6.7 innefattar;

Ökad skalbarhet

• Möjlighet att konfigurera separata instanser av samma tjänst och köra dem individuellt ger kunden ökad kontroll vartefter deras verksamhet och integrationsbehov växer
  • Lastbalansering för webbtjänster och webbplatser för att bättre hantera ökad transaktionsmängd

Förbättrad tillgänglighet

• Wizards för StaX (Streaming API för XML) för en effektivare hantering av större XML filer eller prestandakänsliga lösningar
  • Stöd för failover clustering i Windows Server 2008 R2 säkerställer att integration till uppdragskritiska applikationer och data finns tillgängliga när en kund behöver dem.

Avancerad användbarhet

• Omgjord och förbättrad Job Sorting kapacitet som erbjuder användare en bättre överblick över deras tjänster och jobb inklusive drill-down funktionalitet; side-by-side viewing: och möjlighet att klona och anpassa vanligt förekommande tjänster.
  • Separata loggar för varje unik tjänst gör det möjligt att analysera data på djupare nivåer
  • Den nya Web Service Client Wizard genererar kod baserad på URL:en på målsidans  web service description language (WSDL) vilket medför att utvecklare kan fokusera på att implementera affärslogik istället för protokoll.

Ytterligare säkerhet

• I tillägg till FTP och FTP-SSL innehåller IBS Integrator nu även stöd för visuell integration med FTP servarar som kör SSH File Transfer Protocol (SFTP)
  • Nytt stöd för SSL protokoll ger kunder möjligheten att köra hostade webbplatser och webtjänster i ett säkert läge genom att enkelt konfigurera applikationens egenskaper.

Bättre transparens

• Utökad hantering av bevakning och larm som automatiskt notifierar administratören vid fel, ända ned till service nivå, medgör snabba åtgärder och minimerad störning
  • Möjlighet att konfigurera hur IBS Integrator ska svara på delvis processade filer som uppkommer pga av en avbruten tjänst orsakad av externa händelser.

För mer information, vänligen kontakta:

Jeanette Cronstedt Lind
VP Corporate Marketing,
IBS AB

46 70 860 25 73
jeanette.lind@ibs.net

Kort om IBS

IBS B-aktie är listad på NASDAQ OMX First North Stockholm. För mer information, besök gärna www.ibs.net

Taggar: