IBS får Supply Chain-pris för ny programvara baserad på SCOR

IBS får Supply Chain-pris för ny programvara baserad på SCOR IBS har fått Supply-Chain Councils europeiska pris för "Development Excellence" för utvecklingen av en ny programvara, IBS Business Intelligence. Programvaran är baserad på SCOR-modellen, som är den ledande referensmodellen för att styra och följa upp effektiviteten i varuförsörjningskedjan. IBS mottog utmärkelsen som enda programvaruföretag på Europeiska Supply Chain World-konferensen som nyligen hölls i Düsseldorf. "Det finns en stor efterfrågan på denna typ av programvaror", kommenterar Magnus Wastenson, VD för IBS. "Såvitt jag vet är IBS den första mjukvaruleverantören som till fullo har integrerat och implementerat SCOR-modellen i denna typ av programvaror. Den ger våra kunder en enhetlig och effektiv mätning av varuförsörjningskedjans alla delar, oavsett vilket underliggande affärssystem som används", tillägger Magnus Wastenson. Supply-Chain Council är en global organisation som verkar för att förbättra effektiviteten i sina medlemmars varuförsörjningskedjor. SCOR- modellen (Supply Chain Operations Reference) är ett verktyg för att förbättra användarnas effektivitet och produktivitet genom enhetliga definitioner och en internationell referensdatabas för varuförsörjningskedjans prestanda. Modellen utgår från ledningsprocesser som planering, inköp, tillverkning, distribution och returhantering, och den har visat resultat när det gäller att optimera processer och sänka kostnader. SCOR-modellen är väl etablerad och används av stora internationella företag där styrningen av varuförsörjningskedjan är central. "IBS har under ett antal år utvecklat lösningar för supply chain management. Den senaste programvaran, IBS Business Intelligence, är ett avancerat ledningsverktyg som gynnar våra medlemmar och alla användare av affärssystem som använder SCOR-modellen", kommenterar Jo Vegheim, VD för European Supply-Chain Council. För mer information, kontakta: Mark Cockings, John Womack, Global Business Development Director Corporate Communications, IBS AB Director, IBS AB Tel. +46 (0)8 627 2401 Tel: +46 (0)8 627 2460 Mobile: +46 (0)70 188 5017 Mobile: +46 (0)70 2460 john.womack@ibs.se mark.cockings@ibs.se IBS AB är en ledande leverantör av affärssystem för hantering av varuförsörjning, kundrelationer och ekonomistyrning riktade främst till distributörer och tillverkande företag. IBS huvudsakliga fokus är på medelstora och stora distribuerande företag samt säljande och tillverkande företag inom internationella koncerner, speciellt sådana verksamma inom läkemedel, elektronik, industrikomponenter, fordonsindustri, maskiner, industriella förnödenheter och konsumentkapitalvaror. För mer information, besök gärna www.ibs.net ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/26/20031126BIT00200/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/26/20031126BIT00200/wkr0002.pdf