IBS får viktig order från Cellbes på nytt postordersystem

IBS får viktig order från Cellbes på nytt postordersystem Postorderföretaget Cellbes har tecknat avtal med IBS om affärssystemet ASW. Systemet omfattar orderhantering, inköp, logistik, distribution, internethandel, ekonomistyrning samt en ny modul utvecklad för postorderverksamhet, ASW Direkt. Cellbes är Nordens största familjeägda postorderföretag och omsätter ca 500 miljoner kronor per år. Den nya programvaran är ett led i den fortsatta expansionen som Cellbes planerar för. - Att vi nu går över till ASW Direkt är ett strategiskt beslut, säger Tore Hultgren, vVD för Cellbes. Det nya systemet ger oss helt nya möjligheter när det gäller flexibilitet, användarvänlighet och driftekonomi. Vi kan enklare göra uppföljningar, ta fram statistik samt utveckla logistik och e-handel. IBM iServers erbjuder en mycket driftsäker miljö, där vi även valt att låta IBS köra systemet i en s.k. ASP-lösning. Viktiga faktorer för samarbetet är goda relationer och det faktum att IBS är ett stabilt börsnoterat företag som vi tror på inför framtiden, säger Tore Hultgren. - Vi ser det här som en genombrottsorder för vår nya generation postordersystem, säger Thomas Enzell, VD för IBS Sverige. Postorderföretagen har kommit i hetluften nu, bl.a. efter dotcom- företagens problem. Kraven är stora på programvaror och drift, som klarar både traditionell och web-baserad orderhantering, samt på integrerade logistiksystem och backoffice-funktioner. Vi ser många intressanta nya affärer inom det här området. För mer information, vänligen kontakta: Magnus Wastenson, Thomas Enzell, VD IBS Marknadsdir. IBS AB Sverige Tel. +46 (0)8 6272515, Tel: +46 (0)13 246526, +46 (0)70 6272515 +46 (0)70 5614640 Email: Email: magnus.wastenson@ibs.se thomas.enzell@ibs.se IBS AB med huvudkontor i Stockholm är noterat på stockholmsbörsen. Koncernen är en världsledande leverantör av programvaror och tjänster för handel och varuförsöjrning för stora och medelstora företag. IBS har ca 2 250 medarbetare och ca 5 000 kunder i mer än 40 länder. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/23/20011023BIT01010/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/23/20011023BIT01010/bit0002.pdf