IBS köper Component Innovation Sweden

IBS köper Component Innovation Sweden IBS Konsult AB (dotterbolag till IBS AB) har förvärvat samtliga aktier i Component Innovation Sweden AB (CISweden) i Göteborg. Förvärvet tillför IBS Konsult ett tjugotal nya kunder i Sverige, samt spjutspetskompetens inom komponentbaserad applikationsutveckling. Säljare är de fyra grundarna och anställda i företaget. - Förvärvet stärker vår ledande ställning i Sverige inom komponentbaserad utveckling, säger Kjell Sandström, VD för IBS Konsult. I samband med förvärvet övergår de anställda i CISweden till att arbeta inom IBS Konsult. För mer information kontakta: Björn Bontin, Finansdirektör och Kjell Sandström, VD IBS Konsult AB IR-chef, IBS AB Tel: +46 (0)31 703 3017, +46 (0)70 Tel: +46 (0)8 627 2402, +46 (0)70 652 0312 627 2402 email: kjell.sandstrom@ibs.se email: bjorn.bontin@ibs.se IBS AB, med huvudkontor i Stockholm, är noterat på Stockholmsbörsen. Koncernen är en världsledande leverantör av programvaror och tjänster för handel och varuförsörjning för stora och medelstora företag. IBS har ca 2 250 medarbetare och ca 5 000 kunder i mer än 40 länder. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/26/20011026BIT00200/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/26/20011026BIT00200/bit0002.PDF