IBS köper programvaruföretag i Australien

IBS köper programvaruföretag i Australien IBS har förvärvat samtliga aktier i Melbourne-baserade företaget Network400 med 30 anställda. Bolaget har under många år framgångsrikt som affärspartner sålt IBS programvaror i Australien. "Australien är en mycket intressant och dynamisk marknad", säger Staffan Ahlberg, koncernchef för IBS. "Network400 är ett välskött företag med mycket gott renommé på marknaden. IBS nyemitterar 500.000 B-aktier som betalning för aktierna i Network400. Emissionen kommer inte att påverka koncernens prognos avseende vinst per aktie." Den kunskap och erfarenhet som medarbetarna i Network400 besitter utgör en väsentlig tillgång för IBS Australia. Genom detta förvärv har nu IBS Australia fler än 40 anställda vid kontor i Sydney och Melbourne. "Vårt fokus är distribution och varuförsörjning som utgör starka och expanderande segment av den australiska marknaden", säger Staffan Wensing, VD för IBS Australia. "Med den verksamhet vi nu är engagerade i ser vi framför oss ett intensivt och framgångsrikt år". "Vi har alltid känt tillfredsställelse med vårt samarbete med IBS. IBS har personalen, produkterna och processerna som krävs för framgång", säger Gary Carpenter och Neil Macleod, företrädare för Network400. För mer information kontakta: Björn Bontin, Magnus Wastenson, Finansdirektör, IBS Marknadsdirektör, IBS AB AB Tel. +46 (0)8 62724 Tel. +46-8-627 25 15, 02, +46 (0)70 6272402 +46-70-627 25 15 email:bjorn.bontin@ib email: s.se magnus.wastenson@ibs.se IBS AB med huvudkontor i Stockholm är noterat på Stockholmsbörsen. Koncernen är en världsledande leverantör av Internet-anpassade programvaror och tjänster för handel och varuförsörjning för stora och medelstora företag. IBS har ca 2 300 medarbetare och ca 5 000 kunder i mer än 40 länder. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/22/20010222BIT01170/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/22/20010222BIT01170/bit0002.pdf