IBS lanserar ny programvara för Internethandel

IBS lanserar ny programvara för Internethandel mellan företag IBS lanserar i dagarna en ny programvara, Internet Connection e2, för integrerad elektronisk handel mellan företag. Det sker på IBMs stora internationella mässa "Global Supply Chain Executive Conference" i Las Vegas. IBS gör en storsatsning på denna mässa som samlar världens ledande leverantörer inom Supply Chain Management. Internet Connection e2 erbjuder en fullständig lösning för e-handel och är helt integrerad med de bakomliggande inköps-, logistik- och informationsprocesserna. Med dess flexibla design och funktionalitet kan Internet Connection e2 anpassas till den enskilda användarens behov. Därmed kan våra kunder erbjuda sina kunder bästa möjliga service. Genom nya inbyggda verktyg för bl a design och optimering av säkerhet och prestanda kan våra kunder nu komma igång med avancerad Internetverksamhet mycket snabbt, säger Staffan Ahlberg, VD för IBS. Den första pilotkunden som installerade systemet är den ledande internationella tillverkaren och distributören av elektroniska musikinstrument, Roland Corporation, i Los Angeles. Inom 24 timmar efter det att IBS installerat det nya programmet i Rolands datorer fanns Internet Connection e2 i bruk, redo att ta emot order online över Internet. IBS AB med huvudkontor i Stockholm är noterat på OM Stockholmsbörsen. Koncernen är en världsledande leverantör av Internet-integrerade affärssystem och konsulttjänster. Företaget, som omsätter ca 3 miljarder kronor, har ca 2 400 medarbetare och ca 5 000 kunder i över 40 länder. För mer information: Staffan Ahlberg, CEO, IBS Magnus Wastenson, Marknadsdirektör Tel: +46 8 627 24 20, or +46 70 627 24 20 Tel: +1 702 891 1111 Email: staffan.ahlberg@ibs.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/20/20000320BIT00730/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/20/20000320BIT00730/bit0002.pdf