IBS nyemission placerad

IBS nyemission placerad IBS riktade nyemission om 500.000 B-aktier har idag placerats till större institutioner till en genomsnittlig kurs på 320 kronor/aktie. Antalet utestående aktier efter emissionen kommer efter registrering hos PRV att öka till 15,8 miljoner aktier. IBS AB med huvudkontor i Stockholm är noterat på OM Stockholmsbörsen. Koncernen är en världsledande leverantör av Internet-integrerade affärssystem och konsulttjänster. Företaget, som omsätter ca 3 miljarder kronor, har ca 2 400 medarbetare och ca 5 000 kunder i över 40 länder. För mer information: Staffan Ahlberg, CEO, IBS Tel: +46 8 627 24 20, eller +46 70 627 24 20 Email: staffan.ahlberg@ibs.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/23/20000323BIT00990/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/23/20000323BIT00990/bit0002.pdf