Information från IBS angående kvartalsrapport och telefonkonferens

Information från IBS angående kvartalsrapport och telefonkonferens IBS kvartalsrapport för perioden april-juni 2002 offentliggörs den 17 juli ca kl 1400. Kvartalsrapporten kommenteras i en efterföljande telefonkonferens för kapitalmarknadens aktörer (s.k. call-in conference) kl 14.30. Anmälan till telefonkonferensen sker till Kerstin Sandberg, tel. 08-627 2401 eller kerstin.sandberg@ibs.se Medverkande från IBS AB är Staffan Ahlberg, VD, Björn Bontin, Finansdirektör och Magnus Wastenson, Marknadsdirektör/vVD. Om någon av marknadens internationella aktörer deltar kommer telefonmötet att hållas på engelska. För mer information, kontakta: Staffan Ahlberg, VD, IBS AB Björn Bontin, Finansdirektör, IBS AB Tel: +46 (0)8 571 44181 Tel: +46 (0)8 627 2402 staffan.ahlberg@ibs.se Mobil: +46 (0)70 627 2402 bjorn.bontin@ibs.se IBS AB är en ledande leverantör av affärssystem för varuförsörjning, ekonomistyrning och hantering av kundrelationer, riktade främst till distributörer och tillverkarande företag. IBS huvudsakliga fokus är på medelstora och stora grossister samt säljande och tillverkande företag inom internationella koncerner, speciellt sådana verksamma inom läkemedel, elektronik, industrikomponenter, fordonsindustri, maskiner, industriella förnödenheter och konsumentkapitalvaror. IBS har av AMR Research rankats som den ledande leverantören av programvaror och tjänster för supply chain execution. IBS har ca. 5 000 kunder, bland andra ledande företag såsom Volvo, Miele, Nautor Swan, Nintendo of Europe, Galexis, Ciba Vision, Maxell, ABB, Expert, Cartier och Lear Corporation. IBS omsätter ca 2,6 miljarder kronor, har ca 2 200 anställda och dotterbolag i 22 länder. För mer information, besök gärna www.ibs.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/08/20020708BIT00670/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/08/20020708BIT00670/wkr0002.pdf