Lars Nyberg lämnar IBS styrelse

IBS styrelseordförande, Lars Nyberg, har idag informerat IBS styrelse att han avser att lämna styrelsen vid nästa ordinarie styrelsemöte som hålls den 25 oktober. Styrelsen kommer vid detta möte att diskutera frågan om utnämning av ny styrelseordförande.

Lars Nyberg utsågs i juli till ny VD och koncerchef för TeliaSonera. Det nya uppdraget är av tidsskäl inte förenligt med att vara styrelseordförande i IBS, vilket har lett fram till beslutet att lämna IBS styrelse vid nästa ordinarie styrelsemöte.

Ytterligare information i frågan om utnämning av ny ordförande kommer att lämnas i samband med IBS kvartalsrapport för perioden januari till september som offentliggörs den 26 oktober kl. 08.00.

För mer information kontakta:

John Womack, Informationsdirektör, IBS AB
Mobil: +46 (0)70 678 24 99