Rexel väljer IBS affärssystem för 12 länder i Europa

Rexel väljer IBS affärssystem för 12 länder i Europa IBS har tecknat ett avtal med Rexel gällande IBS affärssystem ASW för handel- och varuförsörjning. Avtalet omfattar installation i 12 Europeiska länder med upp till 2000 användare. Rexel är en världsledande elgrossistkoncern med verksamhet i 33 länder. Tillsammans med Rexell har IBS utvecklat specifik funktionalitet till affärssystemet ASW anpassat till elektronikbranschen. Rexel använder redan ASW i Belgien och Tjeckien och kommer att inleda den Europeiska utrullningen med installationer i Schweiz och Ungern inom kort. " Vi valde IBS eftersom funktionaliteten i deras affärssystem passar oss väl, de kan vår bransch och de finns representerade i de flesta av de länder där vi är verksamma. Förmågan att implementera snabbt i kombination med ett konkurrenskraftigt pris var också viktiga beslutsparametrar. Det nya affärssystemet är ett strategiskt projekt för oss för att förbättra vår varuförsörjningskedja och försäljning", säger Pascal Buchner, CIO på Rexel. " Avtalet med Rexel visar på styrkan i vårt erbjudande till internationella koncerner i utvalda branscher. Genom att erbjuda en kombination av branschspecifik funktionalitet och ett brett internationellt nätverk kan vi göra snabba och kostnadseffektiva implementationer av lösningar som förbättrar våra kunders lönsamhet och kundservice", säger Magnus Wastenson, VD på IBS. För mer information, kontakta: Magnus Wastenson, VD och koncernchef Tel. +46 (0)8 627 2515 Mobil: +46 (0)70 627 2515 magnus.wastenson@ibs.net John Womack, Informationschef Tel. +46 (0)8 627 2499 Mobil: +46 (0)70 678 2499 john.womack@ibs.net IBS AB, (XSSE: IBS B) är en ledande leverantör av affärssystem för hantering av varuförsörjning, kundrelationer och ekonomistyrning riktade främst till distributörer och tillverkande företag. IBS huvudsakliga fokus är på medelstora och stora distribuerande företag samt säljande och tillverkande företag inom internationella koncerner, speciellt sådana verksamma inom läkemedel, elektronik, industrikomponenter, fordonsindustri, maskiner, industriella förnödenheter och konsumentkapitalvaror. För mer information, besök gärna www.ibs.net ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/08/19/20040819BIT20620/wkr0010.pdf Pressmeddelande Rexel