ICA Gruppen lanserar ny koncernhemsida

Idag lanseras ICA Gruppens nya koncerngemensamma hemsida, icagruppen.se. Efter bildandet av ICA Gruppen 2013 har det delvis funnits två hemsidor, men nu har information för investerare, journalister och andra intressenter samlats på ett ställe.

– Vi är särskilt glada att erbjuda ett ännu bättre pressrum där vi samlat pressmaterial med ämnesindelning för våra olika svenska verksamheter så att journalister nu enkelt kan hitta information oavsett intresseområde, säger Ola Fernvall, presschef ICA Gruppen AB.

Sidan är responsivt anpassad för dator, surfplatta och mobiltelefon. Förutom pressrum och investerarmaterial finns här även information om ICAs hållbarhetsarbete, lediga jobb och företagsinformation.

En del av innehållet känns igen från tidigare sajter men framför allt teknik, design och funktionalitet har utvecklats och moderniserats. För att öka användarvänligheten har stort fokus lagts på interaktionsdesign och målgruppsanpassat innehåll och även sökfunktionen har utvecklats.

ICA Gruppen AB (publ) är ett av Nordens ledande detaljhandelsföretag med cirka 2 300 egna och handlarägda butiker i Sverige, Norge, Estland, Lettland och Litauen. I koncernen ingår ICA Sverige, ICA Norge och Rimi Baltic som i huvudsak driver dagligvaruhandel, ICA Fastigheter som äger och förvaltar fastigheter samt ICA Banken som erbjuder finansiella tjänster till de svenska kunderna. I koncernen ingår även de helägda portföljbolagen Forma och inkClub, samt de delägda portföljbolagen Cervera och Hemtex . För mer information se www.icagruppen.se