Svenska ICA-butikernas försäljning i december 2015

Försäljningen i de svenska ICA-butikerna steg med 3,6 procent i december 2015 jämfört med motsvarande månad i fjol. I jämförbara butiker ökade försäljningen med 2,8 procent.

December 2015 Januari – december 2015
Butiksförsäljning
exkl moms
Mkr Utveckling
samtliga
Utveckling
jämförbara
Mkr Utveckling
samtliga
Utveckling
jämförbara
Maxi ICA Stormarknad 3 427 5,6% 3,4% 32 935 5,7% 3,4%
ICA Kvantum 2 547 3,3% 2,8% 26 244 4,4% 3,4%
ICA Supermarket 2 967 2,3% 2,3% 33 024 2,2% 2,5%
ICA Nära 1 394 2,5% 2,6% 16 150 2,4% 2,8%
Totalt 10 335 3,6% 2,8% 108 353 3,8% 3,1%

Under december 2015 uppgick försäljningen i de svenska ICA-butikerna till 10 335 Mkr exklusive moms, vilket är en ökning med 3,6 procent jämfört med samma månad föregående år. Under perioden januari-december 2015 uppgick försäljningen till 108 353 Mkr, en ökning med 3,8 procent jämfört med i fjol.

Per den sista december 2015 uppgick antal ICA-butiker i Sverige till 1 306. Butiksförsäljningen för januari publiceras den 8 februari 2016 kl 08.45.

För samtliga publiceringsdatum 2016, besök ICA Gruppens webbplats http://www.icagruppen.se/investerare/kalender.

Informationen är sådan som ICA Gruppen AB ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande tisdagen den 12 januari 2016 kl 08:45.

ICA Gruppen AB (publ) är ett ledande detaljhandelsföretag med fokus på mat och hälsa. I koncernen ingår ICA Sverige och Rimi Baltic som i huvudsak driver dagligvaruhandel, ICA Fastigheter som äger och förvaltar fastigheter, ICA Banken som erbjuder finansiella tjänster och Apotek Hjärtat som driver apoteksverksamhet. I koncernen ingår även bolagen Hemtex och inkClub. För mer information se icagruppen.se

Om oss

Om ICA Gruppen ICA Gruppen AB (publ) är ett ledande detaljhandelsföretag med fokus på mat och hälsa. I koncernen ingår ICA Sverige och Rimi Baltic som i huvudsak driver dagligvaruhandel, ICA Fastigheter som äger och förvaltar fastigheter samt ICA Banken som erbjuder finansiella tjänster och Apotek Hjärtat som driver apoteksverksamhet. I koncernen ingår även det helägda portföljbolaget inkClub, samt det delägda portföljbolaget Hemtex. För mer information se icagruppen.se