Valberedningens förslag till ICA Gruppens årsstämma

Valberedningen i ICA Gruppen föreslår omval av styrelseledamöterna Göran Blomberg, Jeanette Jäger, Cecilia Daun Wennborg, Andrea Gisle Joosen, Fredrik Hägglund, Bengt Kjell, Magnus Moberg och Jan Olofsson. Valberedningen föreslår också omval av Claes-Göran Sylvén som styrelseordförande. Peter Berlin har avböjt omval och valberedningen föreslår därför nyval av Anette Wiotti, ICA-handlare ICA Kvantum Arvika och vice ordförande i ICA-handlarnas Förbund. Därtill föreslår valberedningen att KPMG väljs till ny revisor.

Valberedningens övriga förslag kommer att offentliggöras i kallelsen till årsstämman från ICA Gruppen. Senast i samband med kallelsen kommer valberedningens redogörelse inför årsstämman 2017 att offentliggöras på ICA Gruppens hemsida.

Valberedningens ledamöter består av Claes Ottosson (ordförande) och Anna-Karin Liljeholm, som representerar ICA-handlarnas Förbund, Annika Lundius som representerar Industrivärden samt Hans Ek som representerar SEB Investment Management. Årsstämman kommer att hållas den
7 april 2017 i Stockholm.