ICA-handlare Anette Wiotti tar plats i ICA Gruppens styrelse

ICA-handlare Anette Wiotti valdes in som ny ledamot till ICA Gruppens styrelse på ICA Gruppens årsstämma. Hon ersätter Peter Berlin som avböjt omval. Anette Wiotti driver ICA Kvantum i Arvika.

-       Att vara ledamot i ICA Gruppens styrelse är ett mycket spännande och ansvarsfullt uppdrag. Jag ser fram mot att bidra med butiksperspektivet så ICA fortsätter ha konkurrenskraftiga butiker. Det är en viktig grund för ICA Gruppen och ICAs långsiktiga lönsamhet och framtid, säger Anette Wiotti.

Anette Wiotti, 51 år, driver ICA Kvantum Arvika tillsammans med maken Mikael Wiotti. Hon har lång erfarenhet av lokalt entreprenörskap och egenföretagande och är vice ordförande i ICA-handlarnas Förbund. Anette är också styrelseledamot i ICA-stiftelsen.

Årsstämman beslutade om omval av Göran Blomberg, Cecilia Daun Wennborg. Andrea Gisle Joosen, Fredrik Hägglund, Jeanette Jäger, Bengt Kjell, Magnus Moberg, Jan Olofsson och Claes-Göran Sylvén. Som styrelsens ordförande omvaldes Claes-Göran Sylvén.

Magdalena Sekkenes, ansvarig Public Relations ICA-handlarnas Förbund, + 46 72 232 91 65, magdalena.sekkenes@icahandlarna.se

ICA-handlarnas Förbund är medlemsorganisation för Sveriges ICA-handlare och majoritetsägare till börsnoterade ICA Gruppen.