Premiär! Ny fotoutställning på Raoul Wallenbergs Torg (15 maj-15 juni)

Med start den 15 maj presenterar Sveriges ICA-handlare utställningen ”Lokala avvikelser kan förekomma” på Raoul Wallenbergs Torg vid Nybroplan i Stockholm. Temat för utställningen är samhällsengagemang och lokalt entreprenörskap.

- Vi är väldigt glada att få visa den här utställningen för alla som har möjlighet att komma förbi. Bildberättelserna visar att det händer mycket positivt när lokala krafter samarbetar - en bild av Sverige idag som kanske inte alltid syns så väl, säger Eva Burén, kommunikationschef på ICA-handlarnas Förbund.

Under ICAs jubileumsår 2017 fick fotografer och skribenter uppdraget att dokumentera 100 bildberättelser och ICA-handlares samhällsengagemang och lokala entreprenörskap från norr till söder i Sverige. Berättelserna är också publicerade i en jubileumsbok med samma namn som utställningen.

Utställningen är kostnadsfri, öppen dygnet runt och pågår 15 maj-15 juni, 2018.

Här kan du läsa mer om berättelserna i utställningen Lokala avvikelser kan förekomma.

Magdalena Sekkenes, PR-ansvarig, ICA-handlarnas Förbund, tel: 072-232 91 65

15 maj-15 juni presenterar Sveriges ICA-handlare utställningen Lokala avvikelser kan förekomma, om samhällsengagemang och entreprenörskap, på Raoul Wallenbergs Torg i Stockholm.