Västerås - nästa stopp för fotoutställningen Lokala avvikelser kan förekomma

Nu flyttar Sveriges ICA-handlare fotoutställningen ”Lokala avvikelser kan förekomma” till Hakon Swensons allé i Vasaparken i Västerås. Utställningen pågår 15-30 september och temat är samhällsengagemang och lokalt entreprenörskap.

- Vi är väldigt glada över möjligheten att flytta vår dokumentära fotoutställning till Hakon Swensons allé i Västerås. Bilderna i utställningen visar att det händer mycket positivt när lokala krafter samarbetar - en bild av Sverige som kanske inte alltid syns så väl idag, säger Eva Burén, kommunikationschef på ICA-handlarnas Förbund.

Utställningen Lokala avvikelser kan förekomma har tidigare ställts ut för allmänheten på Raoul Wallenbergs Torg vid Nybroviken i Stockholm samt under Almedalsveckan i Visby.

Hakon Swensons allé tillägnades ICA av Västerås Stad på 100-årsdagen den 22 november, 2017. I samband med 100-årsfirandet i Västerås invigdes också allén. Under ICAs jubileumsår 2017 fick fotografer och skribenter uppdraget att dokumentera 100 bildberättelser och ICA-handlares samhällsengagemang och lokala entreprenörskap från norr till söder i Sverige. Berättelserna är också publicerade i en jubileumsbok med samma namn som utställningen.

Utställningen är kostnadsfri, öppen dygnet runt och pågår 15-30 september, 2018 i Västerås. Premiären den 15 september är under Västerås Kulturnatt.

Magdalena Sekkenes, PR-ansvarig, ICA-handlarnas Förbund, tel: 072-232 91 65

ICA-handlarnas Förbund är medlemsorganisation för Sveriges ICA-handlare och majoritetsägare till börsnoterade ICA Gruppen. www.icahandlarna.se

Nu flyttar fotoutställningen ”Lokala avvikelser kan förekomma” till Hakon Swensons allé i Vasaparken i Västerås. Utställningen pågår 15-30 september. Temat är samhällsengagemang och lokalt entreprenörskap.

Bilderna speglar att det händer mycket positivt när lokala krafter samarbetar.
Eva Burén, ICA-handlarnas Förbund