Året har startat bra för ICA-butikerna

Året har startat bra för ICA-butikerna Under januari sålde ICA-handlarna preliminärt varor för 5.390 miljoner kronor inklusive moms. Det innebär en ökning med 247 miljoner kronor eller 4,8 procent jämfört med samma månad i fjol. För identiska enheter ökade försäljningen med 3,5 procent. Fakta: ICA är Nordens största detaljhandelsgrupp med ca 4.600 butiker i Skandinavien och Baltikum. Inom svenska ICA Handlarnas AB finns funktioner för bland annat inköp, butiksutveckling, kvalitet, hälsa & miljö, marknadsföring, IT och logistik. Alla med uppdrag att stödja de ca 2000 ICA- och RIMI-butikerna i Sverige, som ägs och drivs av enskilda handlare. ICA-butikerna delas in i profilerna Maxi, Kvantum, Supermarket, Nära och RIMI för att motsvara kundernas olika behov. Tillsammans med Statoil äger och driver ICA även Statoil-stationerna i Skandinavien. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/13/20010213BIT01240/bit0003.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/13/20010213BIT01240/bit0003.pdf