Återinvigning av Maxi ICA Stormarknad Kristinehamn

Återinvigning av Maxi ICA Stormarknad Kristinehamn Solna 14 april, 2011 Idag öppnar Maxi ICA Stormarknad Kristinehamn på nytt. Uppbyggnaden av butiken har pågått sedan i maj 2010 och när portarna nu åter slås upp är det med flera nya kundfördelar. Däribland ett fullskaligt apotek, varmkök med kock och en utökad yta för frukt och grönt. – Sedan taket rasade in i mars förra året har vi ställts inför många utmaningar. Samtidigt har det gett oss chansen att skapa en ny butik som är maximalt anpassad efter dagens kundbehov. Idag kan vi erbjuda allt från varmkök med egen kock till ett toppmodernt bageri och apotek under ett och samma tak, säger handlare Per Ringvall. Butiken kommer att vara Svanenmärkt från start och miljöarbetet har genomsyrat hela återuppbyggnaden. Bland annat har kylar och frysar fått nya lock som väntas kunna minska energiåtgången med omkring 300 000 kilowattimmar på ett år.

– Miljöfrågorna och kundnyttan har varit två av de viktigaste frågorna i det här projektet. Därför har vi lagt stor vikt vid detaljer som främjar energibesparingen. Dessutom har vi vidareutbildat delar av personalen för att ytterligare höja servicenivån för våra kunder, fortsätter Per Ringvall.

Personalstyrkan (inklusive Cura apoteket och ICA Special) består av totalt 124 anställda. Av dessa är 22 nyanställda och 35 extraarbetande och sommarvikarier.
Öppning: Torsdagen den 14 april 2011 Handlare: Per Ringvall Butikschef Maxi Special: Caroline Gimmå Antal anställda: Totalt 124 stycken (inklusive Special och Cura) Yta: ca 8 000 kvm (varav säljyta 3 020 kvm livs, 2 150 kvm special) Antal artiklar: ca 40 000 inkl special Antal kassor: 9 självutcheckning, 6 i kassalinjen och 3 i förbutik Öppettider: 7-22 alla dagar Omsättning: Budgeterat 230 mkr netto För mer information Handlare Per Ringvall, tel 070 624 69 09 ICAs presstelefon, tel 0702-53 66 60 ----------------------------------------------------------------------------------------------------- Om ICA ICA-koncernen (ICA AB) är ett av Nordens ledande detaljhandelsföretag med cirka 2 200 egna och handlarägda butiker i Sverige, Norge och de tre baltiska länderna. I gruppen ingår ICA Sverige, ICA Norge, Rimi Baltic och ICA Fastigheter. ICA erbjuder också finansiella tjänster till de svenska kunderna genom ICA Banken. ICA AB är ett joint venture som ägs till 40 procent av Hakon Invest AB och till 60 procent av holländska Royal Ahold. Enligt aktieägaravtal har Royal Ahold och Hakon Invest ett gemensamt bestämmande inflytande i ICA AB. Genom Royal Ahold är ICA AB en del av ett internationellt detaljhandelsnät. Mer information finns på http://www.ica.se