Etos öppnar ny butik i Västerås

Etos öppnar ny butik i Västerås Torsdag den 27 november öppnar Etos en ny butik i Västerås. Detta blir kedjans nionde butik. Västerås får nu ett tillskott i butiksutbudet, i form av en må-bra-butik med skönhets- och hälsoprodukter i sortimentet. - Etos erbjuder produkter och tjänster som ger ökat välmående. Vi vill inte dela på inre hälsa och yttre skönhet, utan vill att hela människan skall må bra. Därför förenar Etos skönhetsprodukter och hälsoprodukter under ett och samma tak. Det är viktigt att hitta sin egen balans i livet och vad som får just dig att må bra. Bredden i Etos sortiment gör att alla vägar står öppna, säger Christina Ståhl, VD, Etos AB. Kunderna uppskattar kombinationen av skönhet och hälsa i Etos utbud. Känslan av internationell drugstore ger positiva associationer och upplevs som något nytt i Sverige, enligt kundundersökningar. Det är naturligt att öppna Etos i Västerås som är en klassisk ICA- stad, det var ju här allting började. Dessutom är Västerås en lagom stor stad för att verkligen kunna lära känna kunderna, säger Christina Ståhl. Kedjan har en stark butiksidentitet genom att de olika produktområdena har var sin färg: ljusblå för kroppsvård, röd för skönhetsprodukter, orange för hälsoprodukter och djupblå för presentartiklar. På så sätt skapas en varm, fräsch butik som verkligen väcker inspirationen till liv. Etos har ensamrätt i Sverige på produkter från den brittiska drugstore- kedjan Boots. Dessutom säljer Etos skönhets- och hälsoprodukter under eget varumärke. Välkommen på förhandsvisning av Etos nya butik i Västerås, i Gallerian, torsdagen den 27 november klockan 09.30. Pictures available at: http://www.newsonline.nu/imgway/index.asp?pmid=32175 För ytterligare information: Christina Ståhl, VD Etos AB 070-661 23 62 ICAs presstelefon 070 253 66 60 Etos ingår i ICA-koncernen (ICA AB) som är Nordens största detaljhandelsgrupp med drygt 40 000 medarbetare och 3 000 butiker i Skandinavien och Baltikum. ICA ägs till 30 procent av ICA Förbundet Invest AB, till 20 procent av norska Canica AS och till 50 procent av holländska Royal Ahold N.V. I Holland finns drygt 400 Etos-butiker. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/26/20031126BIT00020/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/26/20031126BIT00020/wkr0002.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/26/20031126BIT00020/bild.html Pictures