ICA Aholds erbjudande accepterat

ICA Aholds erbjudande accepterat - ICA Ahold Holding AB kontrollerar nu nästan 99 procent aktierna i ICA AB. - Nyemissionen i ICA Förbundet Invest AB uppgår till ca 2,7 miljarder SEK. Anmälningstiden för ICA Ahold Holding ABs erbjudande till aktieägarna i ICA AB samt nyemissionen i ICA Förbundet Invest AB gick ut den 21 mars 2000. Genom erbjudandet och träffade avtal kontrollerar ICA Ahold Holding AB nu aktier motsvarande 98,7 procent av röster och kapital i ICA AB. I nyemissionen i ICA Förbundet Invest AB har aktier tecknats för 2,7 miljarder SEK, vilket väl överstiger miniminivån. För ytterligare information: Roland Fahlin, ordförande i ICA AB, VD i ICA Förbundet - tel 08-585 50 000 Ulf Nyström, finanschef ICA Förbundet, tel 08-585 50 000 PRESSRELEASE ICA Ahold Holding AB controls close to 99 % in ICA AB - The new issue in ICA Förbundet Invest AB is expected to amount to 2,700 MSEK (329 MEUR) The acceptance period for ICA Ahold Holding AB's public offer to the shareholders in ICA AB and the new issue in ICA Förbundet Invest AB expired on March 21, 2000. It is now clear that ICA Ahold Holding AB controls ICA AB shares corresponding to 98.7 percent of the voting rights and the share capital in ICA AB. The new issue in ICA Förbundet Invest AB was susbscribed to 2,700 MSEK (320 MEUR), which is well above minimum level. Stockholm, March 24, 2000 ICA Ahold Holding AB ICA Förbundet Invest AB Questions will be answered by: ICA Ahold Holding AB ICA Förbundet Invest AB Roland Fahlin Ulf Nyström Phone: +46-8-585 50 000 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/24/20000324BIT00720/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/24/20000324BIT00720/bit0002.pdf