ICA återkallar elvisp ICA Cook & Eat

ICA återkallar elvisp av märket ICA Cook & Eat i färgerna vit och brons med modellnummer 216703 då det finns brister i elsäkerheten och finns risk för överhettning.

Produkten har sålts i butiker över hela landet sedan 2014.

ICA beklagar det inträffade och uppmanar kunder som har köpt den berörda produkten att lämna tillbaka den till närmaste ICA-butik, reklamera via ica.se alternativt kontakta ICAs kundkontakt på telefon 020-83 33 33. ICAs kundkontakt har öppet vardagar mellan 8 och 15.

Bilder på produkten bifogas med denna pressrelease.

ICAs presstjänst, telefon: 010 422 52 52

Med fokus på mat och måltider är ICA Sverige den ledande dagligvaruaktören i Sverige.  De cirka 1 300 butikerna i Sverige drivs av fria handlare i samverkan. ICA Sverige är en del av ICA Gruppen. För mer information om ICA Sverige se icagruppen.se och ica.se.