ICA återkallar frysta jordgubbar

Solna, 9 december 2013

ICA återkallar frysta jordgubbar av märkena ICA Basic och ICA, samt ICA Basic bärmix. Återkallelsen görs efter indikation om att jordgubbarna kan ha orsakat ett fall av Hepatit A. De aktuella produkterna har ursprung i Marocko och åtgärden gäller samtliga bäst-före-datum.

De återkallade artiklarna är:

• ICA Basic frysta jordgubbar, förpackningsstorlek 1 kg
  • ICA djupfrysta jordgubbar, förpackningsstorlek 250 gram
  • ICA Basic Bärmix, förpackningsstorlek 1kg

Produkterna stoppas i kassan och är inte möjliga att köpa i ICA-butik från och med idag. ICA beklagar det inträffade och uppmanar kunder som handlat någon av de aktuella produkterna att lämna tillbaka dem i butiken där de inhandlat varan, alternativt att ta kontakt med ICAs kundtjänst på 020-83 33 33.

Bilder på produkterna bifogas med denna pressrelease.

För ytterligare information
Kontakta ICA:s presstjänst, telefon 070-253 66 60 (08.00-17.00), efter klockan 17.00 ICAs pressjour 070 544 07 10

Om ICA
ICA vill göra varje dag lite enklare. Med fokus på mat och måltider är ICA ledande inom detaljhandel i Sverige. ICA äger och förvaltar också fastigheter samt erbjuder finansiella tjänster. De cirka 1330 ICA-butikerna i Sverige drivs av fria handlare i samverkan. ICA är en del av ICA Gruppen. För mer information om ICA, se www.ica.se.