ICA återkallar ICA I love eco grillkorv 400 gram

ICA återkallar ICA I love eco grillkorv 400 gram med bäst före datum 2016-09-28 på grund av risk för listeria.

Upptäckten gjordes i en rutinmässig kvalitetskontroll och produkten kan ha sålts i hela landet från den 29 augusti 2016. I och med återkallelsen stoppas varorna för all försäljning i butikernas kassor. Produkter med annat bäst före datum omfattas inte av återkallelsen.

Listeriabakterier dör vid 70 graders upphettning.

ICA beklagar det inträffade och uppmanar alla kunder som har köpt denna produkt att kontakta ICAs kundkontakt på telefon 020-83 33 33 (öppet vardagar, måndag – fredag) alternativt lämna tillbaka produkten i butiken där den är köpt.  Information finns också på ICA.se.

ICAs presstjänst, telefon: 010 422 52 52

ICA vill göra varje dag lite enklare. Med fokus på mat och måltider är ICA ledande inom detaljhandel i Sverige. ICA äger och förvaltar också fastigheter samt erbjuder finansiella tjänster. De cirka 1 300 butikerna i Sverige drivs av fria handlare i samverkan. ICA är en del av ICA Gruppen. För mer information om ICA, se icagruppen.se och ica.se.

Taggar: