ICA återkallar wrap Grillad kyckling i mjukt tortillabröd

ICA återkallar wrap märkt som Grillad kyckling i mjukt tortillabröd, 170 gram. Produkten återkallas på grund av att den innehåller allergenen tonfisk som inte deklareras i ingrediensförteckningen. Produktens etikett överensstämmer inte med innehållet vilket kan utgöra en risk för allergiker.

Återkallelsen avser förpackningsstorlek 170 gram med bäst-före-datum 2018-10-06. Produkten kan ha sålts i butiker i hela landet.

- Fyllning och förpackning har förväxlats vilket vi beklagar. Produkten är märkt som Grillad kyckling i mjukt tortillabröd men innehåller istället tonfiskröra. Vi utreder det inträffade för att säkerställa att det inte ska hända igen, säger Lena Sparring, kvalitetsansvarig ICA Sverige.

Vid återkallelsen stoppas produkterna i kassan och är inte möjliga att köpa. ICA beklagar det inträffade och uppmanar kunder som har köpt den berörda produkten att lämna tillbaka produkten till den ICA-butik där den köptes, reklamera via ica.se alternativt kontakta ICAs kundkontakt på telefon 020-83 33 33. ICAs kundkontakt har öppet vardagar mellan 8:00 och 15:00. Vid upplevt symptom hänvisar vi till sjukvården.

ICAs presstjänst, telefon: 010 422 52 52

Med fokus på mat och måltider är ICA Sverige den ledande dagligvaruaktören i Sverige.  De cirka 1 300 butikerna i Sverige drivs av fria handlare i samverkan. ICA Sverige är en del av ICA Gruppen. För mer information om ICA Sverige se icagruppen.se.

Taggar: