ICA Banken lanserar egna bankomater

ICA Banken lanserar egna bankomater Med start i dag börjar ICA Banken rulla ut egna bankomater. ICA Supermarket i köpcentret Ringen i Stockholm har fått den första bankomaten installerad. ICA-bankomaten accepterar samtliga kort med Visa- och Mastercard- koppling. Dessutom fungerar de svenska Sparbanks- och Köpkorten och senare i år även American Express. Efter att den första ICA-bankomaten installerats kommer ett 15-tal bankomater att installeras i en första runda fram till mars 2004. Därefter vidtar en bredare lansering i ICA-butikerna. Redan tidigare har vissa ICA-butiker haft bankomater i sina lokaler, men då har avtalet tecknats med någon lokal bank. Nu är det ICA-handlarnas egen bank som står bakom uttagsautomaterna. - Det här blir mycket mer förmånligt för ICA-handlarna, säger Jörgen Wennberg, vd för ICA Banken AB. ICA Bankens kunder får via ICA-bankomaterna nu ytterligare en uttagsmöjlighet. Kunderna har sedan länge kunnat ta ut pengar i ICA- butikernas kassor. För ytterligare information Jörgen Wennberg, vd, ICA Banken, 070-593 71 46 Sven Estwall, vice vd, ICA Banken, 070-583 85 80 Bo Lagergren, informationschef, ICA Banken, 070-512 21 50 ICAs pressavdelning, 070-253 66 60 Om ICA ICA-koncernen (ICA AB) är Nordens största detaljhandelsgrupp med drygt 40 000 medarbetare och 3 000 butiker i Skandinavien och Baltikum. Tillsammans med Statoil äger och driver ICA AB dessutom 1 300 Statoil- stationer i Skandinavien. ICA AB ägs till 30 procent av ICA Förbundet Invest AB, till 20 procent av norska Canica AS och till 50 procent av holländska Royal Ahold N.V. Genom Royal Ahold är ICA AB en del av ett världsomspännande detaljhandelsnät. Mer information finns på http://www.ica.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/21/20031121BIT00230/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/21/20031121BIT00230/wkr0002.pdf