ICA Banken utsedd till Årets bank

ICA Banken utsedd till Årets bank Tidningen Privata Affärer har tilldelat ICA Banken utmärkelsen Årets bank. Privata Affärers motivering till utmärkelsen lyder: "ICA erbjuder banktjänster med raka och tydliga villkor till mycket konkurrenskraftiga räntor. Ett stort kontorsnät genom 1 600 butiker, samarbete med ett prispressande bolåneinstitut och ett bonussystem som gynnar flitiga kortanvändare är några faktorer som gör att ICA Banken förtjänar utmärkelsen Årets bank 2003." - Vi hoppas att den här utnämningen gör att folk får upp ögonen för att det lönar sig att byta bank, säger Jörgen Wennberg, vd för ICA Banken. ICA Bankens huvudsakliga syfte är att göra finansiella tjänster enklare. - Vi har inget intresse av krångel, banken är till för ICA-kunderna, säger Jörgen Wennberg. ICAs kundbank kan nås via kassorna i 1 600 ICA-butiker i hela Sverige, samt via internet (www.ica.se) och telefon (033-47 47 90). I förra veckan lanserade ICA Banken egna uttagsautomater, som nu börjar rullas ut i ICA-butikerna. ICA Bankens kunder kan även ta ut pengar i uttagsautomater både i Sverige och utomlands utan kostnad. Till skillnad från många andra banker lägger ICA Banken inte på någon så kallad växlingsavgift vid uttag utomlands. ICA Banken erbjuder tjänster som konto, kontokredit, kort, kundlån, bolån (i samarbete med SBAB) och reseförsäkring. För ytterligare information Jörgen Wennberg, vd, ICA Banken, 070-593 71 46 Sven Estwall, vice vd, ICA Banken, 070-583 85 80 Bo Lagergren, informationschef, ICA Banken, 070-512 21 50 ICAs pressavdelning, 070-253 66 60 Om ICA ICA-koncernen (ICA AB) är Nordens största detaljhandelsgrupp med drygt 40 000 medarbetare och 3 000 butiker i Skandinavien och Baltikum. Tillsammans med Statoil äger och driver ICA AB dessutom 1 300 Statoil- stationer i Skandinavien. ICA AB ägs till 30 procent av ICA Förbundet Invest AB, till 20 procent av norska Canica AS och till 50 procent av holländska Royal Ahold N.V. Genom Royal Ahold är ICA AB en del av ett världsomspännande detaljhandelsnät. Mer information finns på http://www.ica.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/25/20031125BIT00130/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/25/20031125BIT00130/wkr0002.pdf