ICA-butikernas försäljning under juli

ICA-butikernas försäljning under juli Under juli 2004 sålde ICA-handlarna preliminärt varor för 7 226 miljoner kronor inklusive moms. Det innebär en ökning med 8 miljoner kronor eller 0,1 procent jämfört med samma månad i fjol. För jämförbara enheter noteras en minskning med 0,2 procent. Från årets början har försäljningen inklusive moms ökat med 1,5 procent till 46 789 miljoner kronor. För jämförbara enheter är ökningen 1,6 procent under samma period. För ytterligare information: ICAs presstelefon, tel 070-253 66 60 ------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Om ICA ICA-koncernen (ICA AB) är ett av Nordens ledande detaljhandelsföretag med drygt 40 000 medarbetare och 3 000 butiker i Skandinavien och Baltikum. I gruppen ingår operativa dotterbolag, dels med ett stort nätverk av butiker, dels med distribution till restaurang- och storkök och servicehandel. ICA erbjuder också finansiella tjänster till de svenska ICA-kunderna genom ICA Banken. ICA AB ägs till 30 procent av ICA Förbundet Invest AB, till 20 procent av norska Canica AS och till 50 procent av holländska Royal Ahold N.V. Genom Royal Ahold är ICA AB en del av ett världsomspännande detaljhandelsnät. Mer information finns på http://www.ica.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/08/12/20040812BIT20010/wkr0001.pdf