ICA-butikernas försäljning under oktober

ICA-butikernas försäljning under oktober Under oktober sålde ICA-handlarna preliminärt varor för 6 668 miljoner kronor inklusive moms. Det innebär en ökning med 371 miljoner kronor eller 5,9 procent jämfört med samma månad i fjol. För jämförbara enheter var ökningen 5,3 procent. Från årets början har försäljningen inklusive moms ökat med 3,9 procent till 66 086 miljoner kronor. För jämförbara enheter är ökningen 3,0 procent under samma period. För ytterligare information ICAs pressavdelning, tel 070-253 66 60 Om ICA ICA-koncernen (ICA AB) är Nordens största detaljhandelsgrupp med drygt 40 000 medarbetare och 3 000 butiker i Skandinavien och Baltikum. Tillsammans med Statoil äger och driver ICA Ahold dessutom 1 300 Statoil- stationer i Skandinavien. ICA ägs till 30 procent av ICA Förbundet Invest AB, till 20 procent av norska Canica AS och till 50 procent av holländska Royal Ahold N.V. Genom Royal Ahold är ICA-koncernen en del av ett världsomspännande detaljhandelsnät. Mer information finns på http://www.ica.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/13/20031113BIT00540/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/13/20031113BIT00540/wkr0002.pdf