ICA-butikernas försäljningsutveckling positiv i februari månad

ICA-butikernas försäljningsutveckling positiv i februari månad Under februari sålde ICA-handlarna varor för 5.097 miljoner kronor inklusive moms. Det innebär en ökning med 304 miljoner kronor eller 6,3% jämfört med samma månad i fjol. Ungefär hälften av ökningen kan hänföras till skottdagen 2000. Ökningen för identiska enheter blev 6,0%. Från årets början har försäljningen inklusive moms ökat med 4,0% till 10.244 miljoner kronor. För identiska enheter är ökningen 3,8%. Fakta: Tillsammans svarar de cirka 2000 ICA-handlarna i Sverige för en dryg tredjedel av den totala dagligvaruförsäljningen i landet. För ytterligare information Anders Hallgren, informationschef ICA Handlarnas AB, tel 08-585 502 66 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/13/20000313BIT00640/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/13/20000313BIT00640/bit0002.pdf