ICA-butikernas omsättning för juni månad

ICA-butikernas omsättning för juni månad Solna 11 juli - Under juni månad sålde ICA-handlarna preliminärt varor för 6 610 miljoner kronor inklusive moms. Det innebär en ökning med 232 miljoner kronor eller 3,6 procent jämfört med samma månad i fjol. För identiska enheter ökade försäljningen med 3,9 procent. Från årets början har försäljningen inklusive moms ökat med 6,9 procent till 37 435 miljoner kronor. För identiska enheter är ökningen 7,3 procent under samma period. ICA är Nordens största detaljhandelsgrupp med 4 600 butiker i Skandinavien och Baltikum. De cirka 1 850 ICA-butikerna i Sverige delas in i profilerna Maxi, Kvantum, Supermarket, Nära och Rimi för att motsvara kundernas olika behov. Tillsammans med Statoil äger och driver ICA även Statoil-stationerna i Skandinavien, bl.a. med butiksprofilen ICA Express. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/11/20020711BIT00420/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/11/20020711BIT00420/wkr0002.pdf