ICA-handlarna inför bonus

ICA-handlarna inför bonus; 400 miljoner till stamkunderna I samband med att ICA Kundkort nu firar tio år kopplas en ny förmån till kortet. Från den 15 november 1999 kommer alla inköp i ICA- och RIMI-butiker att ge bonus. Under nästa år beräknas ICAs kortkunder totalt få ta emot en bonus på ca 400 miljoner kronor. Införandet av bonus är en av ICA-handlarnas största satsningar någonsin, möjlig att genomföra tack vare att ICA effektiviserar sin marknadsföring. Utskicken av massreklam minskar och utvecklingen går nu mot mer riktade erbjudanden. ICA Bonus har testats i Östergötland under ett års tid med positivt utfall. Kunderna får bonuscheckar hemskickade varje månad motsvarande en procent av inköpssumman. Genom det här systemet får stamkunderna också tillgång till extra förmånliga erbjudanden, öronmärkta bara för dem. För att kunna samla bonus drar kunden alltid sitt ICA Kundkort i kassan, och därmed noteras köpets totalbelopp i datasystemet. Det är valfritt att betala med kortet. Idag har ca 2,3 miljoner svenskar ICA Kundkort. För ytterligare information Karsten A. Hess, chef Marknad ICA Handlarnas AB, 08-585 505 01, mobil 070-522 35 42 Jörgen Wennberg, chef ICA Kundkort, 08-585 501 85, mobil 070-593 71 46 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/11/14/19991112BIT00500/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/11/14/19991112BIT00500/bit0002.pdf