ICA köper resterande aktier i ISO-ICA A/S

ICA köper resterande aktier i ISO-ICA A/S ICA AB äger nu 100 procent av ISO-ICA A/S som driver 13 butiker i Danmark. ICA hade redan tidigare kontroll över bolaget, genom 50,1 procent av aktierna. Nu har Niels Jørgen Soldbro och Peter Midtgaard (företagets vd) sålt sina 49,9 procent av aktierna i ISO-ICA A/S till ICA AB. - Nu när vi äger hela ISO kan vi fullt ut satsa på att skapa förutsättningar för bolagets framtid, säger Kenneth Bengtsson, koncernchef i ICA AB. ISO-ICA A/S har cirka 1 000 anställda. De 13 butikerna ligger i Köpenhamnsområdet. För ytterligare information ICAs pressavdelning, 070-253 66 60 Om ICA ICA-koncernen (ICA AB) är Nordens största detaljhandelsgrupp med drygt 40 000 medarbetare och 3 000 butiker i Skandinavien och Baltikum. Tillsammans med Statoil äger och driver ICA AB dessutom 1 300 Statoil- stationer i Skandinavien. ICA AB ägs till 30 procent av ICA Förbundet Invest AB, till 20 procent av norska Canica AS och till 50 procent av holländska Royal Ahold N.V. Genom Royal Ahold är ICA AB en del av ett världsomspännande detaljhandelsnät. Mer information finns på http://www.ica.se. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/18/20031118BIT01110/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/18/20031118BIT01110/wkr0002.pdf