ICA MENY på plats när Holiday Club etablerar sig i Sverige

ICA MENY på plats när Holiday Club etablerar sig i Sverige ICA MENY blir huvudleverantör på mat och restaurangutrustning och delleverantör på dryck när den finska spahotellkedjan Holiday Club etablerar sig i Sverige. Det fyraåriga avtalet börjar gälla när den första anläggningen öppnar på svensk mark i Åre i november. Holiday Club äger och driver sex stycken spa- och hotellanläggningar i Finland. Bolaget omsatte 60 miljoner EUR under 2003 och har cirka 500 anställda. Som ett första led i bolagets expansionsplaner pågår nu byggnationen av en hotell- och upplevelseanläggning med 157 hotellrum på Åre strand. Investeringen uppgår till cirka 400 Mkr. Med upplevelsebad, spa, sauna world, multihall och sports bar med bland annat bowling och golfsimulator samlat under samma tak blir anläggningen unik i sitt slag. Holiday Club har höga krav på konkurrenskraftiga priser, kvalitet, matsäkerhet och leveransprecision. "ICA MENY är en professionell leverantör som täcker nästan alla våra behov från mat och dryck till porslin," säger Mats Svensson, vd Holiday Club Sweden. "Vi hoppas att vårt partnerskap med ICA MENY och deras breda branschkompetens ska leda till en attraktiv och lönsam restaurangprodukt för våra huvudmålgrupper." ICA MENY ser mycket positivt på samarbetet med spahotellkedjan som också är en av Europas största timeshare-operatörer. "Att en stor utländsk aktör väljer ICA MENY som affärspartner när de skall etablera sig i Sverige tyder på att vi är en marknadsledare med starka mervärden," säger Svein Olav Stölen, marknadsdirektör ICA MENY. Kontaktperson: Svein Olav Stölen, marknadsdirektör ICA MENY Tel: 08-722 12 35 E-mail: svein.stolen@ica.se För mer information om ICA MENY vänligen se www.icameny.se För mer information om Holiday Club vänligen se www.holidayclub.se ICA MENY erbjuder Sveriges bredaste sortiment av mat, dryck och restaurangutrustning. ICA MENY AB är ett dotterbolag till ICA AB. ICA MENYs verksamhet är uppdelad i två affärsområden: Restaurang & Storkök och Servicehandel. Företaget omsätter över fyra miljarder kronor per år och har ca 1000 anställda med distribunaler på sju orter i Sverige. Ett samarbete med ICA MENY betyder fler nöjda gäster och kunder genom bättre totalekonomi, enklare rutiner, samlade leveranser, bra service och professionell rådgivning. ICA MENY stödjer och utvecklar svensk gastronomi som delägare i Restaurangakademien samt huvudsponsor till Svenska Kocklandslaget. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/08/27/20040826BIT20790/wkr0001.pdf Pressrelease ICA Meny 2004-08-27