ICA MENY sluter stort riksavtal med Scandic

ICA MENY sluter stort riksavtal med Scandic Restaurangleverantören ICA Menyföretagen AB har skrivit rikstäckande samarbetsavtal med Scandic Hotels Sverige AB värt 350 miljoner kronor. Avtalet, som är på två år, börjar gälla från första oktober 2003 och avser leveranser av mat och dryck till Scandics KRAV-märkta frukost och för restaurangverksamheten i Sverige. De två hotellkedjorna, Scandic och Hilton, har 69 hotell och en årsomsättning på 3,5 miljarder. Lars Petersson, Inköpsdirektör, Scandic Hotels AB, är mycket nöjd med de villkor man har förhandlat fram och ser fram emot ett samarbete med ICA MENY i positiv anda: "Vi gjorde en upphandling med flera grossister på marknaden och när vi gjort en totalbedömning var det ICA MENY som givit oss det bästa och mest konkurrenskraftiga erbjudandet." ICA MENY ser avtalet som sitt genombrott och ett bevis på att företaget nu är på uppgång efter en genomgripande turn-around-process under 2002. "Avtalet med Scandic visar att vi har stärkt vårt förtroende och ställning i branschen," säger Björn Krasse, VD, ICA MENY. ICA Menyföretagen AB är ett dotterbolag till ICA AB som ingår i Aholdkoncernen, världens största mat- och restaurangleverantör. ICA MENYs verksamhet är uppdelad i fyra affärsområden: Restaurang & Storkök, RestaurangPartner, Restaurangutrustning och Servicehandel. ICA MENY erbjuder Sveriges bredaste sortiment av mat, dryck och restaurangutrustning. Ett samarbete med ICA MENY betyder fler nöjda gäster och kunder genom bättre totalekonomi enklare rutiner, samlade leveranser, bra service och professionell rådgivning. ICA MENY stödjer och utvecklar svensk gastronomi som delägare i Restaurangakademien samt huvudsponsor till Svenska Kocklandslaget. Hemsida: www.icameny.se Kontaktperson: Svein Olav Stölen, Marknadsdirektör Tel: 08-722 12 35 E-mail: svein.stolen@ica.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/07/01/20030701BIT00530/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/07/01/20030701BIT00530/wkr0002.pdf