ICA MENY sluter treårigt samarbetsavtal med O'Learys

ICA MENY sluter treårigt samarbetsavtal med O'Learys Restaurangleverantören ICA Menyföretagen AB har skrivit ett rikstäckande samarbetsavtal med O'Learys Trademark AB värt cirka 100 miljoner kronor. Avtalet, som löper över tre år, börjar gälla från 1 januari 2004 och avser leveranser av mat och dryck till O'Learys i Sverige. O'Learys är ständigt växande och har idag 23 restauranger runt om i landet och en årsomsättning på cirka 200 miljoner kronor. "Valet att ha ICA MENY som grossist var ett gemensamt beslut tillsammans med sportbarkedjans enheter runt om i landet," säger Wilhelm Vintilescu, VD, O'Learys Trademark AB. "ICA MENY har centrallager på fem orter i Sverige och kan erbjuda ett bra, anpassat säljstöd till våra restauranger." ICA MENY ser positivt på samarbetet med den växande kedjan som om tre år räknar med att ha gått från 23 till 40 enheter runt om i landet. "Vi ser fram emot att tillsammans utveckla O'Learys till att bli en av de mest spännande aktörerna inom sin nisch," säger Svein-Olav Stölen, marknadsdirektör, ICA MENY. ICA Menyföretagen AB är ett dotterbolag till ICA AB. ICA MENYs verksamhet är uppdelad i två affärsområden: Restaurang & Storkök inklusive RestaurangPartner och Restaurangutrustning, samt Servicehandel. ICA MENY erbjuder Sveriges bredaste sortiment av mat, dryck och restaurangutrustning. Ett samarbete med ICA MENY betyder fler nöjda gäster och kunder genom bättre totalekonomi, enklare rutiner, samlade leveranser, bra service och professionell rådgivning. ICA MENY stödjer och utvecklar svensk gastronomi som delägare i Restaurangakademien samt huvudsponsor till Svenska Kocklandslaget. Hemsida ICA MENY: www.icameny.se Hemsida O'Learys: www.olearys.se Kontaktperson: Svein Olav Stölen, marknadsdirektör Tel: 08-722 12 35 E-mail: svein.stolen@ica.se Alternativ kontaktperson: Robert Stierngranat Tel: 08-722 14 71 E-mail: robert.stierngranat@ica.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/12/20031111BIT00910/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/12/20031111BIT00910/wkr0002.pdf