ICA prisar butiker med nöjda kunder

2018 års Guldkompass gick till ICA Nära Tjällmo, ICA Supermarket Nora, ICA Kvantum Filipstad samt Maxi ICA Stormarknad Karlstad. Dessutom belönades ICA Kvantum Skellefteå med juryns hederspris. Guldkompassen är en årlig utmärkelse som röstas fram av kunderna och delas ut till de ICA-butiker som haft bästa förbättring inom sin butiksprofil.

I samband med ICA-handlarnas Förbunds årsstämma igår, den 17 maj, korades årets vinnare av Guldkompassen. Vinnarna utsågs efter en undersökning bland ICAs kunder runt om i Sverige. Totalt nominerades tolv butiker fördelade på ICAs fyra butiksprofiler.

Vinnarna inom varje butiksprofil:
ICA Nära Tjällmo handel
ICA Supermarket Nora
ICA Kvantum Filipstad
Maxi ICA Stormarknad Karlstad

En jury, bestående av representanter från ICA Sverige och ICA-handlarnas Förbund, delade även ut ett hederspris som i år gick till ICA Kvantum Skellefteå där delar av motiveringen var:

”Butiken är ett föredöme gällande driften och sitt arbete med Kvantums mervärden samtidigt som handlaren förkroppsligar ICAs värdeord, enkelhet, entreprenörskap och engagemang. Butiken har i år lyckats få profilens högsta nöjdkundindex och har på tre år höjt sitt NKI med otroliga tio enheter. Handlaren och medarbetarna jobbar mycket målmedvetet och lämnar aldrig något åt slumpen.”

Priserna består, förutom äran, av en summa pengar som är öronmärkta för att användas till aktiviteter och uppmuntran för personalen i de vinnande butikerna.

ICA vill göra varje dag lite enklare. Med fokus på mat och måltider är ICA ledande inom detaljhandel i Sverige. ICA äger och förvaltar också fastigheter samt erbjuder finansiella tjänster. De cirka 1 300 butikerna i Sverige drivs av fria handlare i samverkan. ICA är en del av ICA Gruppen. För mer information om ICA, se icagruppen.se och ica.se.