ICA säljer ISO-butikerna i Danmark

ICA säljer ISO-butikerna i Danmark ICA AB och danska Dagrofa A/S har ingått ett slutligt avtal om att ICA säljer sina 13 ISO-butiker i Köpenhamnsområdet till Dagrofa. Parterna är överens om att inte uppge köpesumman. - Försäljningen ligger i linje med ICAs strategi att fokusera på kärnverksamheten liksom ambitionen att bli marknadsledare i de länder där vi har verksamhet. Genom försäljningen till Dagrofa säkrar vi samtidigt en bra framtida utveckling för ISO-kedjan i Danmark, säger Kenneth Bengtsson, koncernchef i ICA AB. Tillträde sker efter att danska konkurrensmyndigheter har godkänt affären. För ytterligare information: ICAs presstjänst, 070-253 66 60 Om ICA ICA-koncernen (ICA AB) är ett av Nordens ledande detaljhandelsföretag med drygt 40 000 medarbetare och 3 000 butiker i Skandinavien och Baltikum. I gruppen ingår operativa dotterbolag, dels med ett stort nätverk av butiker, dels med distribution till restaurang- och storkök och servicehandel. ICA erbjuder också finansiella tjänster till de svenska ICA-kunderna genom ICA Banken. ICA AB ägs till 30 procent av ICA Förbundet Invest AB, till 20 procent av norska Canica AS och till 50 procent av holländska Royal Ahold N.V. Genom Royal Ahold är ICA AB en del av ett världsomspännande detaljhandelsnät. Mer information finns på http://www.ica.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/07/09/20040709BIT20300/wkr0001.pdf