ICA stödjer Rosa Bandet-kampanjen med 100 rosa produkter

ICA är stolt huvudpartner till Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj som pågår under oktober. I år har ICA ett rosa sortiment med närmare 100 olika produkter som säljs under perioden, där varje produkt bidrar med mellan 50 öre och 10 kronor till Cancerfonden och svensk cancerforskning. Det är nära en fördubbling av antalet rosa varor jämfört med föregående år.

Från mitten av september och under oktober byter ICA färg på förpackningarna på utvalda produkter till rosa för att stödja Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj. För att göra det ännu enklare för ICAs kunder att vara med och bidra till cancerforskningen har ICA i år fördubblat antalet rosa varor till närmare 100 produkter, jämfört med i fjol. I årets rosa sortiment finns allt från grönsaker, bär, frukt, fisk, kyckling och vegetariskt till utvalda produkter för hem och kök.

– Vi på ICA är oerhört stolta över att vara huvudpartner till Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj. Med vår satsning på hälsa och vårt engagemang i Rosa Bandet-kampanjen vill vi inspirera till hälsosamma vanor. För oss är det en självklarhet att bidra på det sätt vi kan för att underlätta för våra kunder att vara med och göra skillnad. Genom att köpa ICAs rosa produkter är du på ett enkelt sätt med och tar fajten mot cancer tillsammans med ICA, säger Anders Svensson, vd ICA Sverige.

Årets rosa sortimentet finns till försäljning i ICA-butiker från och med den 11 september och för varje produkt går mellan 50 öre och 10 kronor oavkortat till Cancerfonden och svensk cancerforskning. För mer information om årets rosa varor se bifogad produktfakta.

Under 2016 samlade ICA och ICAs kunder in 48 miljoner kronor till svensk cancerforskning via Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj, genom rosa varor, rosa band och andra insamlingskanaler.

Om Cancerfonden och Rosa Bandet-kampanjen
1 av 3 personer får cancer men alla drabbas. Syftet med Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj är att finansiera forskning, sprida kunskap om cancerprevention samt bedriva påverkansarbete.

ICA har stöttat Cancerfonden sedan 1950-talet och Rosa Bandet-kampanjen sedan starten 2003.

Med fokus på mat och måltider är ICA Sverige den ledande dagligvaruaktören i Sverige.  De cirka 1 300 butikerna i Sverige drivs av fria handlare i samverkan. ICA Sverige är en del av ICA Gruppen. För mer information om ICA Sverige se icagruppen.se och ica.se.