ICA testar ny stadsbutik för singlar i Hornstull

ICA testar ny stadsbutik för singlar i Hornstull ICA Nära på Bergsunds strand i Hornstull är specialanpassad efter innerstadsmålgruppen. Området är sällsynt väl valt för att testa en butik som ska nå en typisk innerstadsmålgrupp. Andelen singelhushåll är närmare 80 procent och befolkningen är relativt ung - cirka 45 procent är i åldersgruppen 25-45. - Målgruppen är också ganska modern och kvalitetsmedveten. Vi bakar eget bröd i butiken och satsar mycket på frukt och grönt och övriga färskvaror, säger handlaren Peter Wahlstedt. Singelhushållen i Hornstull vill kunna äta snabbt och bekvämt, men ändå fräscht. Därför satsar ICA Nära mycket på färdigmat i form av till exempel sallader och smörgåsar. Kyckling och andra godsaker kommer från den egna grillen. Tanken är att ICA Nära på Bergsunds strand ska fungera som förebild för övriga mindre ICA-butiker i innerstadslägen i Sverige. För ytterligare information: Peter Wahlstedt, handlare ICA Nära Bergsunds strand, 08-668 37 44 Annika Johansson, affärschef ICA Nära, tel 08-585 500 60 ICAs presstelefon, tel 070-253 66 60 Om ICA ICA-koncernen (ICA AB) är ett av Nordens ledande detaljhandelsföretag med drygt 40 000 medarbetare och 3 000 butiker i Skandinavien och Baltikum. I gruppen ingår operativa dotterbolag, dels med ett stort nätverk av butiker, dels med distribution till restaurang- och storkök och servicehandel. ICA erbjuder också finansiella tjänster till de svenska ICA-kunderna genom ICA Banken. ICA AB ägs till 30 procent av ICA Förbundet Invest AB, till 20 procent av norska Canica AS och till 50 procent av holländska Royal Ahold N.V. Genom Royal Ahold är ICA AB en del av ett världsomspännande detaljhandelsnät. Mer information finns på http://www.ica.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/08/16/20040816BIT20090/wkr0001.pdf Pressrelease ICA Sverige AB 040816 http://www.waymaker.net/bitonline/2004/08/16/20040816BIT20090/bild.html Bilder