Ingrid Jonasson Blank ny ledamot i ICAs koncernledning

Ingrid Jonasson Blank ny ledamot i ICAs koncernledning Från den 1 januari 2004 blir Ingrid Jonasson Blank ledamot i ICA AB:s koncernledning. Hon kommer att ansvara för varumärkes- och profilfrågor samt marknadsanalys. Dessa frågor har tidigare hanterats i respektive landsbolag, nu ska de koordineras på nordisk-baltisk nivå inom ramen för koncernen, ICA AB. Ingrid Jonasson Blank kvarstår som marknadsdirektör i ICA Sverige AB. Pictures available at: http://www.newsonline.nu/imgway/index.asp?pmid=32274 För ytterligare information ICAs pressavdelning, tel 070-253 66 60 Om ICA ICA-koncernen (ICA AB) är Nordens största detaljhandelsgrupp med drygt 40 000 medarbetare och 3 000 butiker i Skandinavien och Baltikum. Tillsammans med Statoil äger och driver ICA AB dessutom 1 300 Statoil- stationer i Skandinavien. ICA AB ägs till 30 procent av ICA Förbundet Invest AB, till 20 procent av norska Canica AS och till 50 procent av holländska Royal Ahold N.V. Genom Royal Ahold är ICA AB en del av ett världsomspännande detaljhandelsnät. Mer information finns på http://www.ica.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/28/20031128BIT00050/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/28/20031128BIT00050/wkr0002.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/28/20031128BIT00050/bild.html Pictures