Mats Liedholm blir ny marknadsdirektör ICA Sverige

Mats Liedholm har utsetts till ny marknadsdirektör för ICA Sverige och kommer att tillträda senast den 1 januari 2015. Mats är för närvarande vd för distributörsföretaget Valora Trade.

- Mats Liedholm har lång erfarenhet av att arbeta med både marknadsföring och försäljning av starka varumärken. Han är en mycket erfaren ledare och en lagspelare vilket är viktigt i arbetet med att förvalta och utveckla ICAs marknadsföring och varumärke, säger Anders Svensson, vd ICA Sverige.

Mats Liedholm tillträder senast 1 januari 2015. För närvarande är han vd för distributören Valora Trade, och han har tidigare arbetat som marknadsdirektör på Spendrups, och i flera olika roller inom Kraft Foods, bland annat med Gevalia och Marabou.

- Jag är mycket glad över möjligheten att få jobba med ett av Sveriges mest omtyckta varumärken. Jag har under mitt yrkesliv haft mycket kontakt med ICA och jag vet vilken styrka det finns i modellen med fria handlare kombinerat med en kompetent central organisation, säger Mats Liedholm.

Mats efterträder Håkan Sjöstrand som lämnar ICA Sverige i november.

Om ICA
ICA vill göra varje dag lite enklare. Med fokus på mat och måltider är ICA ledande inom detaljhandel i Sverige. ICA äger och förvaltar också fastigheter samt erbjuder finansiella tjänster. De cirka 1330 ICA-butikerna i Sverige drivs av fria handlare i samverkan. ICA är en del av  ICA Gruppen. För mer information om ICA, se ica.se