Maxi ICA Stormarknad öppnar i Moraberg

Imorgon den 29 november öppnar Maxi ICA Stormarknad Moraberg i Södertälje, den 82:a Maxi-butiken i Sverige. Butikens vision är att vara Södertäljes mest vakna stormarknad. En stor färskvaruavdelning och ett brett sortiment ska möta efterfrågan från olika kundgrupper. Butiken har anställt cirka 90 personer, de flesta från Södertälje med omnejd.

Den nya Maxi-butiken kommer att drivas av handlare Markus Lönnroth.

- Det är ett fantastiskt läge i Södertälje med många matintresserade kunder. Vi ska vara en modern butik med extra bra service till våra kunder, kunderna ska märka skillnad. Butiken kommer att ha flera stora färskvaruavdelningar med bland annat en 15 meter lång manuell disk som erbjuder allt från delikatesser till varm färdigmat, säger Markus Lönnroth.

Det kommer att finnas lokalt sortiment av bland annat korv från Sorunda, ägg från Grödby samt saft och glass från producenter i närområdet. Butiken kommer också ha en egen pizzeria. I Maxi-butikens utbud ingår även ett brett sortiment av produkter för hem och fritid, som exempelvis kökstillbehör, leksaker och spel och böcker.

I anslutning till butiken finns ett Apotek Hjärtat på cirka 180 kvadratmeter som kommer ha öppet 8-22.

Fakta om butiken
Manuella färskvarudiskar: chark, ost, färdigmat och fisk

Antal medarbetare: cirka 90 personer

Öppettider: 7-23

Samhällsengagemang: insamling till förmån för Barncancerfonden

Antal kassor: sex traditionella kassor, sex självscanning och två självbetjäning

E-handel: förberett för drive thru, men kommer inte erbjuda e-handel från start

Fastigheten: Totalyta cirka 6000 kvadratmeter varav cirka 4000 säljyta, har geotermisk lösning för kyla och värme

Laddstolpar: Fem laddstolpar för elbilar, varav två kommer att vara i drift från start

ICA vill göra varje dag lite enklare. Med fokus på mat och måltider är ICA ledande inom detaljhandel i Sverige. ICA äger och förvaltar också fastigheter samt erbjuder finansiella tjänster. De cirka 1 300 butikerna i Sverige drivs av fria handlare i samverkan. ICA är en del av ICA Gruppen. För mer information om ICA, se icagruppen.se och ica.se.