Netto kommer till Stockholm

Netto kommer till Stockholm Under hösten kommer åtta Netto-butiker öppna i Stockholm. Netto kommer också öppna ett lager i Nykvarn efter sommaren. - Vi ska sänka stockholmarnas matpriser genom att öppna åtta butiker med vass lågprisprofil, så kallad hard discount. Netto är prisledande i södra Sverige - inklusive orter som Borås och Göteborg. Denna prisbild har vi tänkt oss att hålla även i Stockholm, säger Mark Jensen, VD i Netto Marknad AB. En bidragande anledning till Nettos låga prisnivå är att butikerna har ett begränsat sortiment, inriktat på kvalitetsvaror. Netto erbjuder en mix av egna varumärken och andras märkesvaror. Varje vecka köps partier in av varor som säljs under benämningen veckans klipp. Netto öppnar också ett lager för Mälardalen i Nykvarn, väster om Södertälje. Lagret kommer att ligga i Postens gamla lokaler i Mörby i utkanten av Nykvarn. Inom två år väntas 30 personer att anställas. Av de åtta butikslägen som är klara i Stockholm ligger tre i innerstaden och fem i förorterna. För mer information: Mark Jensen, VD i Netto Marknad AB, tel 073-765 01 00 ------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Om ICA ICA-koncernen (ICA AB) är ett av Nordens ledande detaljhandelsföretag med drygt 40 000 medarbetare och 3 000 butiker i Skandinavien och Baltikum. I gruppen ingår operativa dotterbolag, dels med ett stort nätverk av butiker, dels med distribution till restaurang- och storkök och servicehandel. ICA erbjuder också finansiella tjänster till de svenska ICA-kunderna genom ICA Banken. ICA AB ägs till 30 procent av ICA Förbundet Invest AB, till 20 procent av norska Canica AS och till 50 procent av holländska Royal Ahold N.V. Genom Royal Ahold är ICA AB en del av ett världsomspännande detaljhandelsnät. Mer information finns på http://www.ica.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/04/02/20040401BIT20830/wkr0006.pdf

Om ICAICA vill göra varje dag lite enklare. Med fokus på mat och måltider är ICA ledande inom detaljhandel i Sverige. ICA äger och förvaltar också fastigheter samt erbjuder finansiella tjänster. De cirka 1330 ICA-butikerna i Sverige drivs av fria handlare i samverkan. ICA är en del av ICA Gruppen. För mer information om ICA, se ica.se.