Ny vice vd i ICA Norge A/S

Ny vice vd i ICA Norge A/S Erland Björn är utsedd till vice vd i ICA Norge A/S. Som vice vd i ICA Norge A/S får Erland Björn ansvaret för butiksprofilerna MAXI, RIMI och ICA. Han tillträder 1 januari 2004. Erland Björn kommer att rapportera till Erik Volden, vd i ICA Norge A/S. - Vi har en klar målsättning att bli marknadsledare och står inför många utmaningar den närmaste tiden. Genom att tillsätta en vice vd med ansvar för profilerna stärker vi ledningen i ICA Norge, säger Erik Volden vd i ICA Norge AS. Erland Björn kommer närmast från posten som vice vd, med ansvar för varuförsörjning, i ICA Sverige. - Erland Björn har lång erfarenhet och blir ett värdefullt tillskott i ledningen för ICA Norge, säger Kenneth Bengtsson, koncernchef i ICA AB. För ytterligare information ICAs pressavdelning, 070-253 66 60 Om ICA ICA-koncernen (ICA AB) är Nordens största detaljhandelsgrupp med drygt 40 000 medarbetare och 3 000 butiker i Skandinavien och Baltikum. Tillsammans med Statoil äger och driver ICA AB dessutom 1 300 Statoil- stationer i Skandinavien. ICA AB ägs till 30 procent av ICA Förbundet Invest AB, till 20 procent av norska Canica AS och till 50 procent av holländska Royal Ahold N.V. Genom Royal Ahold är ICA AB en del av ett världsomspännande detaljhandelsnät. Mer information finns på http://www.ica.se. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/18/20031118BIT01100/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/18/20031118BIT01100/wkr0002.pdf