Stark försäljningsökning för ICA-butikerna i november

Stark försäljningsökning för ICA-butikerna i november Solna 11 december 2001 -- Under november månad sålde ICA-handlarna preliminärt varor för 5.985 miljoner kronor inklusive moms. Det innebär en ökning med 450 miljoner kronor eller 8,1 procent jämfört med samma månad i fjol. För identiska enheter ökade försäljningen med 7,8 procent. Från årets början har försäljningen inklusive moms ökat med 5,9 procent till 65.490 miljoner kronor. För identiska enheter är ökningen 5,0 procent under samma period. Fakta om ICA; ICA är Nordens största detaljhandelsgrupp med 4.600 butiker i Skandinavien och Baltikum. De cirka 2.000 ICA-butikerna i Sverige delas in i profilerna Maxi, Kvantum, Supermarket, Nära och Rimi för att motsvara kundernas olika behov. Tillsammans med Statoil äger och driver ICA även Statoil-stationerna i Skandinavien, bl.a. med butiksprofilen ICA Express. ICA Handlarnas AB, med säte i Stockholm. Org.nr 556021-0261 170 85 Solna. Besöksadress: Vallgatan 7. telefon 08-585 500 00. Telefax: 08-585 500 09 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/11/20011211BIT00800/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/11/20011211BIT00800/bit0001.pdf