Succé-start för ICA Bonus

Succé-start för ICA Bonus I måndags gick startskottet för ICA Bonus, en av ICA-handlarnas största satsningar någonsin. Det blev en flygande start; på två dagar har 100.000 nya kunder sökt ICA Kundkort, mot normalt 200.000 på ett helt år. Att intresset för ICA Bonus är stort visar också den stora mängd telefonsamtal som gått till ICA Kundkorts kundserviceavdelning i Borås. De hade sammanlagt 50.000 inkommande samtal under måndagen och tisdagen. Det är lika många som normalt kommer in under två månader. Merparten av samtalen kom från kunder som ville ansöka om nytt kort eller skaffa extrakort till någon i familjen. ICA Bonus betyder poäng på alla inköp i ICA- och RIMI-butiker. Kunderna får bonuscheckar hemskickade varje månad motsvarande en procent av inköpssumman. Under nästa år beräknas ICAs kortkunder totalt få ta emot en bonus på ca 400 miljoner kronor. För att kunna samla bonus drar kunden alltid sitt ICA Kundkort i kassan, och därmed noteras köpets totalbelopp i datasystemet. Det är valfritt att betala med kortet. För ytterligare information Jörgen Wennberg, chef ICA Kundkort, 08-585 501 85, mobil 070-593 71 46 Karsten A. Hess, chef Marknad ICA Handlarnas AB, 08-585 505 01, mobil 070-522 35 42 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/11/17/19991117BIT00710/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/11/17/19991117BIT00710/bit0002.pdf