Webbsatsning som räddar nyårsfesten - premiär för fest2000.ica.se

Webbsatsning som räddar nyårsfesten - premiär för fest2000.ica.se Nu startar fest2000 - årtusendets internetsatsning när det gäller fester. Bakom den nya webbplatsen står ICA Handlarnas ica.se och ICA Förlagets hemma.net (ICA Kuriren, Hus & Hem och Hemma Bäst). På webbplatsen fest2000.ica.se finns mängder av recept, tips och idéer inför det som kommer bli en fest utöver det vanliga, nyårsafton 1999. De flesta svenskar vill fira millennieskiftet i sitt hem eller hemma hos vänner. Det visar en stor Sifostudie som ICA Förlaget har låtit genomföra. Fler än 1.000 personer intervjuades om sina planer inför den stora festen. Utifrån undersökningen fick sedan festkonsulter, kockar, vinexperter med flera sätta samman tips och idéer för att passa alla smakriktningar. Målsättningen med fest2000 är att tillfredsställa skiftande behov. Här går det att få hjälp oavsett om det gäller festen med champagne och rysk kaviar eller middagen för prismedvetna festprissar. På fest2000 har en av Sveriges hetaste festkreatörer utformat olika temafester att inspireras av. Förutom färdiga menyförslag med kompletta vinlistor är det också möjligt att söka bland 5 000 recept i Sveriges största receptdatabas. För den som vill slumpa fram nyårsmiddagen finns en automatisk menymaskin. Fler tjänster på fest2000: * Fråga mästerkockar om råd inför middagen. * Festmiddags-tips, som hur man äter en hummer, bryter en servett eller svarar på en inbjudan. * Praktiska råd för fyrverkeriet. Fest2000 har producerats av en arbetsgrupp med deltagare från ICA Handlarnas och ICA Förlagets internetavdelningar. För ytterligare information: Mikael Horvath, projektledare ICA Förlaget, 021-19 43 45, mobil 070-529 43 45 Jörgen Wennberg, chef Kundstrategi ICA Handlarnas AB, 08-585 501 85, mobil 070-593 71 46 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/11/15/19991115BIT00280/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/11/15/19991115BIT00280/bit0002.pdf