Snabbväxande ICANIWILL till Stadium Pulse

Report this content

Det snabbväxande svenska sportklädesmärket ICANIWILL har nu börjat säljas även via Stadiums premiumkoncept ”Stadium Pulse”. Funktionskläderna finns både i Stadium Pulses fysiska ­butiker och i nätbutiken stadiumpulse.se. Samarbetet med Stadium innebär ett betydelsefullt steg framåt för ICANIWILL, som på bara några år har växt mycket snabbt med stora framgångar såväl inom Sverige som internationellt.

Stadium Pulse är Stadium-gruppens premiumkanal, med två butiker i Stockholm och en nätbutik. Gemensamt för de produkter som finns där är att de är noga utvalda och har en hög modegrad. Redan från början säljs ett 20-tal av ICANIWILL:s funktionskläder för både kvinnor och män via Stadium Pulse – kort- och långärmade tröjor, shorts och tights samt sport-bh.

ICANIWILL (namnet kommer från grundaren Gustaf Ollas träningsmotto ”I can I will”) har en egen, unik design på sina funktionskläder och arbetar mycket med en kontinuerlig produktutveckling av kläder i små, exklusiva serier. Verksamheten startades i liten skala för tre år sedan och har sedan dess haft en stark tillväxt, med kunder över hela världen.

– Det känns speciellt bra att arbeta med just Stadium Pulse-butikerna. De har en mycket hög profil och delar också vår vision att vilja inspirera aktiva personer med nya och intressanta produkter, säger ICANIWILL:s vd och grundare Gustaf Ollas.

– Samarbetet med Stadium som är Sveriges största sportkedja är ett viktigt steg för oss för att ytter­ligare bredda vår kundbas. Det är också ett kvitto på att vår satsning på hög kvalitet och unik design har fått ett erkännande, inte bara som tidigare från våra befintliga kunder utan nu även från en så renommerad och kvalitetsmedveten aktör i branschen, säger han.

– På Stadium Pulse arbetar vi kontinuerligt med att ligga i framkant och erbjuda det senaste inom sportmode för den medvetna konsumenten. Vi tycker därför att det känns otroligt roligt att vi tagit in just ICANIWILL i vårt sortiment och ser verkligen hur deras produkter uppskattas hos våra kunder, säger Josefine Karlstrand, ansvarig inköpare för Stadium Pulse.

Kontakta gärna vd Gustaf Ollas på 073-040 39 60 eller gustaf@icaniwill.se för ytterligare information

ICANIWILL är ett av Sveriges snabbast växande livsstilsvarumärken med basen inom sportkonfektion. Företaget utvecklar högkvalitativa funktions­kläder med unik design i små, exklusiva serier. Företaget omsatte drygt 18 miljoner kronor 2016 och beräknas nästan fördubbla omsättningen 2017. Huvudkontoret finns i Sollentuna, norr om Stockholm. www.icaniwill.se

Taggar: