iCentrex förser Läkare Utan Gränser med livsviktig företagskommunikation!

iCentrex har tillsammans med Läkare Utan Gränser ingått ett treårigt avtal för ny telefonilösning. iCentrex har fått förtroendet att tillgodose en integrerad helhetslösning för både mobiler och fasttelefoni med närmare 140 användare på huvudkontoret i centrala Stockholm. I slutet av september 2016 kommer Läkare Utan Gränser porteras in till iCentrex och nya växelsystemet kommer att implementeras med projektledning av iCentrex. Med valet av framtidens telefoni kommer organisationen kunna fokusera på deras livsviktiga kärnfrågor – att bistå med hjälp och stöd i krisdrabbade områden.

- Vi ser vår leverans till Läkare Utan Gränser som en oerhörd viktig milstolpe och som ett erkännande att vi är en pålitlig och förtrodd uppstickaraktör. Det är i synnerhet ett stort förtroende att en organisation som Läkare Utan Gränser känner förtroende för oss – där välfungerande kommunikationer är helt avgörande. Vi ser det också som ett kvitto på att vår lösning är ett tillförlitligt val för kunder där kravet på stabil och driftsäker telekommunikation är som störst och rent av livsviktigt, avslutar Peter Bonde, försäljningschef på iCentrex.

Peter Bonde
Försäljningsdirektör - CSO
iCentrex Sweden AB
Rosenborgsgatan 12
SE-169 74 SOLNA, Sweden
Phone +468 5025 1413
peter.bonde@icentrex.se

Om Läkare Utan Gränser

Läkare Utan Gränser startades 1971 i Paris av en grupp läkare och journalister. De ansåg att det behövdes en oberoende hjälporganisation som talade ut om övergrepp och missförhållanden, och satte människor före politik. Idag arbetar Läkare Utan Gränser i över 60 länder runt om i världen. Som medicinsk hjälporganisation är dess mål är att rädda liv och lindra nöd där behoven är som störst, oavsett vilken politisk åsikt, religion eller etnisk tillhörighet de drabbade har.

Om iCentrex
iCentrex erbjuder centrexbaserade tjänster till företag och organisationer. Vårt erbjudande inkluderar alla former av ”Unified Communication” med växeltjänst, meddelandetjänst, samtalstrafik för både fast och mobil telefoni, konferenser och webbaserad administration, avancerade MDM- och säkerhetslösningar, fullt integrerad svarsservice liksom mobil utbytesservice. iCentrex kan erbjuda sina kunder enhetlig och användarvänlig företagstelefoni med mobil integration i hela Norden och fast unified communication i 60 länder.